banner_di_pagina

nutizie

Parolle di fibra di vetru

1. Introduzione

Questa norma specifica i termini è e definizioni implicati in i materiali di rinforzu cum'è a fibra di vetru, a fibra di carboniu, a resina, l'additivu, u compostu di stampaggio è u prepreg.

Questa norma hè applicabile à a preparazione è a publicazione di norme pertinenti, è ancu à a preparazione è a publicazione di libri, periodici è documenti tecnichi pertinenti.

2. Termini generali

2.1Filu di conu (filu di pagoda):Un filu tessile avvoltu in modu incruciatu nantu à una bobina cònica.

2.2Trattamentu di superficia:Per migliurà l'adesione cù a resina di matrice, a superficia di a fibra hè trattata.

2.3Fasciculu multifibra:Per più infurmazione: un tipu di materiale tessile cumpostu di parechji monofilamenti.

2.4Filu unicu:U rimorchiu cuntinuu u più simplice custituitu da unu di i seguenti materiali tessili:

a) U filu furmatu da a torsione di parechje fibre discontinue hè chjamatu filu di fibra di lunghezza fissa;

b) U filu furmatu da a torsione di unu o più filamenti di fibre continue à tempu hè chjamatu filu di fibre continue.

Nota: in l'industria di a fibra di vetru, u filu unicu hè ritortu.

2.5Filamentu monofilamentu:Un'unità tessile fina è longa, chì pò esse cuntinua o discontinua.

2.6Diametru nominale di i filamenti:Hè adupratu per marcà u diametru di u monofilamentu di fibra di vetru in i prudutti di fibra di vetru, chì hè apprussimatamente uguale à u so diametru mediu reale. cù μ M hè l'unità, chì hè circa un numeru interu o un semi-numeru interu.

2.7Massa per unità di superficia:U rapportu trà a massa di un materiale pianu di una certa dimensione è a so area.

2.8Fibra di lunghezza fissa:fibra discontinua,Un materiale tessile cù un diametru discontinuu finu furmatu durante u stampaggio.

2.9:Filu di fibra di lunghezza fissa,Un filatu filatu da una fibra di lunghezza fissa.dui virgula unu zeruAllungamentu di rotturaL'allungamentu di u campione quandu si rompe in a prova di trazione.

2.10Filatu à parechje ferite:Un filu fattu di dui o più fili senza torsione.

Nota: un filu unicu, un filu à filu o un cavu ponu esse trasformati in avvolgimenti à più fili.

2.12Filu di bobina:Filatu trasfurmatu da una macchina à ritorce è avvoltu nantu à una bobina.

2.13Cuntenutu d'umidità:U cuntenutu d'umidità di u precursore o di u pruduttu misuratu in cundizioni specifiche. Vale à dì, u rapportu di a differenza trà a massa umida è a massa secca di u campione è a massa umidaValore, espressu cum'è percentuale.

2.14Filatu intrecciatuFilatu di filuUn filu furmatu ritorcendu dui o più fili in un prucessu di un solu capesante.

2.15Prudutti ibridi:Un pruduttu aggregatu cumpostu da dui o più materiali di fibra, cum'è un pruduttu aggregatu cumpostu da fibra di vetru è fibra di carbone.

2.16Dimensione di l'agente di dimensionamentu:In a pruduzzione di fibre, una mistura di certi prudutti chimichi hè applicata à i monofilamenti.

Ci sò trè tippi d'agenti bagnanti: tipu plasticu, tipu tessile è tipu tessile plasticu:

- L'impregnazione plastica, cunnisciuta ancu cum'è dimensione di rinforzu o dimensione di accoppiamentu, hè un tipu d'agente d'impregnazione chì pò fà chì a superficia di a fibra è a resina di a matrice si leghinu bè. Cuntene cumpunenti chì facilitanu un ulteriore trattamentu o applicazione (avvolgimentu, tagliu, ecc.);

-- agente di apprestazione tessile, un agente di apprestazione preparatu per a prossima tappa di a trasfurmazione tessile (ritorsione, miscelazione, tessitura, ecc.);

- agente bagnante di tipu plasticu tessile, chì ùn hè micca solu favurevule à a prossima trasfurmazione tessile, ma pò ancu migliurà l'adesione trà a superficia di a fibra è a resina di matrice.

2.17Filu d'orditu:Filu tessile avvoltu in parallelu nantu à un grande fustu cilindricu d'orditu.

2.18Pacchettu di rotuli:Filati, stoppini è altre unità chì ponu esse srotolate è adatte per a manipulazione, u almacenamentu, u trasportu è l'usu.

Nota: l'avvolgimentu pò esse una matassa senza supportu o una torta di seta, o un'unità d'avvolgimentu preparata da diversi metudi d'avvolgimentu nantu à una bobina, un tubu di trama, un tubu conicu, un tubu d'avvolgimentu, una bobina, una bobina o un arburu di tessitura.

2.19Resistenza à a rottura à trazione:tenacità di rottura à trazioneIn a prova di trazione, a resistenza à a rottura à trazione per unità di superficie o densità lineare di u campione. L'unità di monofilamentu hè PA è l'unità di filatu hè n / tex.

2.20In a prova di trazione, a forza massima applicata quandu u campione si rompe, in n.

2.21Filu di cavu:Un filu furmatu da a torsione di dui o più fili (o l'intersezione di fili è fili singuli) inseme una o più volte.

2.22Bobina di buttiglia di latte:Filu avvolgente in forma di buttiglia di latte.

2.23Torsione:U numeru di giri di filu in una certa lunghezza longu a direzzione assiale, generalmente espressu in torsione / metru.

2.24Indice di equilibriu di torsione:Dopu avè torciutu u filu, a torsione hè equilibrata.

2.25Giru in daretu:Ogni torsione di u filu hè u spustamentu angulare di a rotazione relativa trà e sezioni di u filu longu a direzzione assiale. Torce in daretu cù un spustamentu angulare di 360 °.

2.26Direzzione di torsione:Dopu a torsione, a direzzione inclinata di u precursore in u filu unicu o u filu unicu in u filu di filu. Da l'angulu in fondu à diritta à l'angulu in cima à manca si chjama torsione S, è da l'angulu in fondu à manca à l'angulu in cima à diritta si chjama torsione Z.

2.27Filatu di filatu:Hè un termine generale per diversi materiali tessili strutturali cù o senza torsione fatti di fibre continue è fibre di lunghezza fissa.

2.28Filatu cummercializabile:A fabbrica produce lana per a vendita.

2.29Corda di corda:U filu di fibra cuntinua o u filu di fibra di lunghezza fissa hè una struttura di filu fatta per torsione, infilatura o tessitura.

2.30Rimorchiu rimorchiu:Un aggregatu senza ritorcimentu custituitu da un gran numeru di monofilamenti.

2.31Modulu d'elasticità:A proporzione di stress è deformazione di un ughjettu in u limite elasticu. Ci sò moduli di elasticità à trazione è cumpressione (cunnisciutu ancu cum'è modulu di elasticità di Young), moduli di elasticità à taglio è à flessione, cù PA (Pascal) cum'è unità.

2.32Densità apparente:Densità apparente di materiali sciolti cum'è materiali in polvere è granulari.

2.33Prodottu sdimensionatu:Eliminate u filatu o u tissutu di l'agente bagnante o di a dimensione per mezu di un solvente adattatu o di una pulizia termica.

2.34Poliziottu di filatu di tubu di tramaPigna di seta

Un filu unicu o multiplu di filu tessile avvoltu intornu à un tubu di trama.

2.35FibrafibraUna unità di materiale filamentosa fina cù un grande rapportu d'aspettu.

2.36Rete in fibra:Cù l'aiutu di metudi specifichi, i materiali in fibre sò disposti in una struttura di pianu di rete in un orientamentu o micca orientamentu, chì generalmente si riferisce à prudutti semi-finiti.

2.37Densità lineare:A massa per unità di lunghezza di filatu cù o senza agente bagnante, in tex.

Nota: in a denominazione di i fili, a densità lineare si riferisce generalmente à a densità di u filatu nudu seccu è senza agente bagnante.

2.38Precursore di filamenti:Un unicu rimorchiu ligeramente ligatu senza ritorcimentu tiratu à u listessu tempu.

2.39Stampabilità di un tappettu o di un tissutuStampabilità di feltro o di tela

U gradu di difficultà per u feltru o u tissutu bagnatu da a resina per esse attaccatu stabilmente à u stampu di una certa forma.

3. Fibra di vetru

3.1 Fibra di vetru Ar Fibra di vetru resistente à l'alcali

Pò resiste à l'erosione à longu andà di e sustanze alcaline. Hè principalmente adupratu per rinfurzà a fibra di vetru di u cimentu Portland.

3.2 Solubilità di u stirene: Quandu u feltru di fibra di vetru tagliata hè immersu in u stirene, u tempu necessariu per chì u feltru si rompa per via di a dissoluzione di u legante sottu à una certa carica di trazione.

3.3 Filatu testurizatu Filatu in massa

U filatu tessile di fibra di vetru cuntinuu (filatu simplice o cumpostu) hè un filatu ingombrante furmatu disperdendu u monofilamentu dopu u trattamentu di deformazione.

3.4 Stuoia superficiale: Un fogliu compactu fattu di monofilamentu di fibra di vetru (lunghezza fissa o cuntinua) ligatu è adupratu cum'è stratu superficiale di cumpositi.

Vede: feltro sovrappostu (3.22).

3.5 Fibra di vetru fibra di vetru

Si riferisce generalmente à a fibra vetrosa o à u filamentu fattu di silicatu fusu.

3.6 Prodotti in fibra di vetru rivestiti: Prodotti in fibra di vetru rivestiti di plastica o altri materiali.

3.7 Ribbonizazione di zonalità A capacità di a fibra di vetru di furmà nastri per via di una ligera legame trà filamenti paralleli.

3.8 Formatore di film: Un cumpunente maiò di un agente bagnante. A so funzione hè di furmà un film nantu à a superficia di a fibra, impedisce l'usura è facilità l'incollaggio è u raggruppamentu di monofilamenti.

Fibra di vetru 3.9 D Fibra di vetru à bassa dielettrica Fibra di vetru tratta da vetru à bassa dielettrica. A so costante dielettrica è a so perdita dielettrica sò inferiori à quelle di a fibra di vetru senza alcali.

3.10 Tappetino di monofilamenti: Un materiale strutturale planare in u quale i monofilamenti continui di fibra di vetru sò legati inseme cù un legante.

3.11 Prodotti di fibra di vetru di lunghezza fissa: U mudellu di utilità si riferisce à un pruduttu cumpostu di fibra di vetru di lunghezza fissa.

3.12 Nastro di fibre di lunghezza fissa: E fibre di lunghezza fissa sò basicamente disposte in parallelu è ligeramente ritorte in un fasciu di fibre continuu.

3.13 Tagliabilità tagliata: A difficultà di taglià a fibra di vetru o u precursore sottu à un certu caricu di taglio cortu.

3.14 Filamenti tagliati: Precursore di fibre continue tagliate corte senza alcuna forma di cumbinazione.

3.15 Tappeto di fibre tagliate: Hè un materiale strutturale pianu fattu di precursori di fibre continue tagliate, distribuite à casu è ligate inseme cù adesivo.

3.16 Fibra di vetru E Fibra di vetru senza alcali Fibra di vetru cù pocu cuntenutu d'ossidu di metalli alcalini è bon isolamentu elettricu (u so cuntenutu d'ossidu di metalli alcalini hè generalmente menu di 1%).

Nota: attualmente, e norme cinesi per i prudutti di fibra di vetru senza alcali stipulanu chì u cuntenutu di ossidu di metalli alcalini ùn deve esse più grande di 0,8%.

3.17 Vetru tessile: Termine generale per i materiali tessili fatti di fibra di vetru cuntinua o fibra di vetru di lunghezza fissa cum'è materiale di basa.

3.18 Efficienza di scissione: L'efficienza di a fibra senza ritorsione dispersa in segmenti precursori à un solu filu dopu un tagliu cortu.

3.19 Tapis cucitu tapis à maglia Un feltru di fibra di vetru cucitu cù una struttura à bobina.

Nota: vede u feltru (3.48).

3.20 Filu di cucitura: Un filu lisciu è à alta ritorsione, fattu di fibra di vetru cuntinua, adupratu per a cucitura.

3.21 Stuoia cumposta: Certe forme di materiali rinforzati cù fibre di vetru sò materiali strutturali piani incollati per metudi meccanichi o chimichi.

Nota: i materiali di rinforzu includenu di solitu precursore tritato, precursore cuntinuu, garza grossa senza ritorsione è altri.

3.22 Velu di vetru: Un materiale strutturale pianu fattu di monofilamentu di fibra di vetru continuu (o tagliatu) cù una ligera legatura.

3.23 Fibra di vetru à alta silice fibra di vetru à alta silice

Fibra di vetru furmata da trattamentu à l'acidu è sinterizazione dopu à u trafilamentu di u vetru. U so cuntenutu di silice hè più di 95%.

3.24 Filamenti tagliati Fibra di lunghezza fissa (rifiutata) Precursore di fibra di vetru tagliatu da u cilindru precursore è tagliatu secondu a lunghezza necessaria.

Vede: fibra di lunghezza fissa (2.8)

3.25 Residuu di dimensionamentu: Cuntenutu di carbone di a fibra di vetru chì cuntene un agente bagnante tessile chì ferma nantu à a fibra dopu a pulizia termica, espressu cum'è percentuale di massa.

3.26 Migrazione di l'agente di collatura: A rimuzione di l'agente bagnante di fibra di vetru da l'internu di u stratu di seta à u stratu superficiale.

3.27 Tassa di bagnatura: Un indice di qualità per misurà a fibra di vetru cum'è rinforzu. Determina u tempu necessariu per chì a resina riempia cumpletamente u precursore è u monofilamentu secondu un certu metudu. L'unità hè espressa in secondi.

3.28 Roving senza ritorsione (per u svolgimentu sopra a fine): Roving senza ritorsione fattu torcendu ligeramente quandu si uniscenu i fili. Quandu si usa stu pruduttu, u filatu tiratu da a fine di a robba pò esse sformatu in filatu senza alcuna torsione.

3.29 Cuntenutu di materia combustibile: U rapportu trà a perdita à l'ignizione è a massa secca di i prudutti di fibra di vetru secca.

3.30 Prodotti continui in fibra di vetru: U mudellu di utilità si riferisce à un pruduttu cumpostu da fasci di fibre lunghe continue in fibra di vetru.

3.31 Tappetinu à filu continuu: Hè un materiale strutturale pianu fattu incollandu un precursore di fibra cuntinua non tagliata inseme cù un adesivo.

3.32 Corda per pneumatici: U filu di fibra cuntinua hè una torsione à più fili furmata da impregnazione è torsione parechje volte. Hè generalmente adupratu per rinfurzà i prudutti di gomma.

3,33 M fibra di vetru Fibra di vetru à altu modulu Fibra di vetru à alta elasticità (rifiutata)

Fibra di vetru fatta di vetru à altu modulu. U so modulu elasticu hè generalmente più di 25% più altu ch'è quellu di a fibra di vetru E.

3.34 Stoffa Terry: Una stoffa furmata da a torsione è a superposizione ripetute di u precursore di fibra di vetru stessu, chì qualchì volta hè rinforzata da unu o più precursori dritti.

3.35 Fibre macinate: Una fibra assai corta fatta per macinazione.

3.36 Legante Materiale applicatu à i filamenti o monofilamenti per fissalli in u statu di distribuzione desideratu. S'ellu hè adupratu in tappetini à filamenti tagliati, tappetini à filamenti cuntinui è feltro superficiale.

3.37 Agente di accoppiamentu: Una sustanza chì prumove o stabilisce un ligame più forte trà l'interfaccia trà a matrice di resina è u materiale di rinforzu.

Nota: l'agente di accoppiamentu pò esse applicatu à u materiale di rinforzu o aghjuntu à a resina o tramindui.

3.38 Finitura di accoppiamentu: Un materiale applicatu à un tessile di fibra di vetru per furnisce una bona ligame trà a superficia di fibra di vetru è a resina.

3.39 Fibra di vetru S Fibra di vetru à alta resistenza A nova resistenza ecologica di a fibra di vetru tirata cù vetru di sistema di siliciu è aluminiu è magnesiu hè più di 25% più alta di quella di a fibra di vetru senza alcali.

3.40 Tappetino à posa umida: Aduprendu fibra di vetru tritata cum'è materia prima è aghjunghjendu alcuni additivi chimichi per disperse in una sospensione in acqua, hè trasfurmatu in materiale strutturale pianu attraversu i prucessi di copia, disidratazione, dimensionamentu è asciugatura.

3.41 Fibra di vetru rivestita di metallu: Fibra di vetru cù una sola fibra o una superficia di fasciu di fibre rivestita cù una pellicola metallica.

3.42 Geogriglia: U mudellu di utilità si riferisce à una maglia rivestita di plastica in fibra di vetru o rivestita d'asfaltu per l'ingegneria geotecnica è l'ingegneria civile.

3.43 Roving roving: Un fasciu di filamenti paralleli (roving à più fili) o monofilamenti paralleli (roving direttu) cumminati senza ritorcitura.

3.44 Nova fibra ecologica: Tirate in giù a fibra in cundizioni specifiche, è intercettate meccanicamente u monofilamentu appena fattu senza alcuna usura sottu à a piastra di perdita di trazione.

3.45 Rigidità: U gradu à u quale a fibra di vetru o u precursore ùn cambia micca facilmente di forma per via di u stress. Quandu u filu hè appesu à una certa distanza da u centru, questu hè indicatu da a distanza di appesu à u centru inferiore di u filu.

3.46 Integrità di u filu: U monofilamentu in u precursore ùn hè micca faciule da disperse, rompe è lana, è hà a capacità di mantene u precursore intattu in fasci.

3.47 Sistema di filamenti: Sicondu a relazione multipla è mezza multipla di u precursore di fibra cuntinua tex, hè fusu è urganizatu in una certa serie.

A relazione trà a densità lineare di u precursore, u numeru di fibre (numeru di fori in a piastra di fuga) è u diametru di a fibra hè espressa da a formula (1):

d=22,46 × (1)

Induve: D - diametru di a fibra, μ m;

T - densità lineare di u precursore, Tex;

N - numeru di fibre

3.48 Tappetino di feltro: Una struttura planare custituita da filamenti continui tagliati o non tagliati chì sò orientati o micca orientati inseme.

3.49 Tapis à agulla: U feltru fattu agganciandu l'elementi inseme nantu à a macchina d'agopuntura pò esse cù o senza materiale di substratu.

Nota: vede u feltru (3.48).

trè virgula cinque zeru

Roving direttu

Un certu numeru di monofilamenti sò avvolti direttamente in un roving senza torsione sottu à a piastra di perdita di trazione.

3.50 Fibra di vetru alcalina media: Un tipu di fibra di vetru prudutta in Cina. U cuntenutu di l'ossidu di metallu alcalinu hè circa 12%.

4. Fibra di carbone

4.1Fibra di carbone à basa di PANFibra di carbone à basa di PANFibra di carbone preparata da a matrice di poliacrilonitrile (Pan).

Nota: i cambiamenti di resistenza à a trazione è di modulu elasticu sò ligati à a carbonatazione.

Vede: matrice di fibra di carbone (4.7).

4.2Fibra di carboniu di basa di pitch:Fibra di carbone fatta da una matrice d'asfaltu anisotropica o isotropica.

Nota: u modulu elasticu di a fibra di carbone fatta da a matrice d'asfaltu anisotropicu hè più altu ch'è quellu di e duie matrici.

Vede: matrice di fibra di carbone (4.7).

4.3Fibra di carbone à basa di viscosa:Fibra di carbone fatta da una matrice di viscosa.

Nota: a pruduzzione di fibra di carbone da a matrice di viscosa hè stata in realtà fermata, è solu una piccula quantità di tissutu di viscosa hè aduprata per a pruduzzione.

Vede: matrice di fibra di carbone (4.7).

4.4Grafitizazione:Trattamentu termicu in una atmosfera inerte, di solitu à una temperatura più alta dopu a carbonizazione.

Nota: a "grafitizazione" in l'industria hè in realtà u miglioramentu di e proprietà fisiche è chimiche di a fibra di carbone, ma in realtà, hè difficiule di truvà a struttura di a grafite.

4.5Carbonizazione:Prucessu di trattamentu termicu da a matrice di fibra di carbone à a fibra di carbone in atmosfera inerte.

4.6Fibra di carbone:Fibre cù un cuntenutu di carbone di più di 90% (percentuale di massa) preparate per pirolisi di fibre organiche.

Nota: e fibre di carbone sò generalmente classificate secondu e so proprietà meccaniche, in particulare a resistenza à a trazione è u modulu elasticu.

4.7Precursore di fibra di carbone:Fibre organiche chì ponu esse cunvertite in fibre di carbone per pirolisi.

Nota: a matrice hè generalmente un filu cuntinuu, ma sò ancu aduprati tessuti, maglie, tessuti è feltro.

Vede: fibra di carbone à basa di poliacrilonitrile (4.1), fibra di carbone à basa d'asfaltu (4.2), fibra di carbone à basa di viscosa (4.3).

4.8Fibra micca trattata:Fibre senza trattamentu superficiale.

4.9Ossidazione:Pre-ossidazione di materiali parenti cum'è poliacrilonitrile, asfaltu è viscosa in aria prima di a carbonizazione è a grafitizazione.

5. Tessutu

5.1Tessutu di rivestimentu muraleRivestimentu muraleTessutu pianu per a decorazione di i muri

5.2TrecciaturaUn metudu di intrecciamentu di filati o di roving senza torsione

5.3TrecciaUn tissutu fattu di parechji fili tessili intrecciati obliquamente trà di elli, in u quale a direzzione di u filatu è a direzzione di a lunghezza di u tissutu ùn sò generalmente micca 0 ° o 90 °.

5.4Filatu marcatoreUn filatu cù un culore è/o una cumpusizione sfarenti da u filatu di rinforzu in un tissutu, adupratu per identificà i prudutti o facilità a dispusizione di i tessuti durante u stampaggio.

5.5Finitura di l'agente di trattamentuUn agente di accoppiamentu applicatu à i prudutti tessili in fibra di vetru per cumminà a superficia di a fibra di vetru cù a matrice di resina, di solitu nantu à i tessuti.

5.6Tessutu unidirezionaleUna struttura piana cù una differenza evidente in u numeru di fili in e direzzione di l'orditu è ​​di a trama. (pigliate cum'è esempiu un tissutu unidirezionale).

5.7Tessutu di fibre discontinueU filu d'ordito è u filu di trama sò fatti di filu di fibra di vetru di lunghezza fissa.

5.8Tessitura di rasoCi sò almenu cinque fili d'orditu è ​​di trama in un tissutu cumpletu; Ci hè solu un puntu d'urganizazione di latitudine (longitudine) nantu à ogni longitudine (latitudine); Tissu cù un numeru di volu più grande di 1 è senza divisore cumunu cù u numeru di fili chì circulanu in u tissutu. Quelli cù più punti d'orditu sò raso d'orditu, è quelli cù più punti di trama sò raso di trama.

5.9Tessutu multistratuUna struttura tessile cumposta da dui o più strati di i stessi o di materiali diversi per cucitura o incollaggio chimicu, in a quale unu o più strati sò disposti in parallelu senza pieghe. I fili di ogni stratu ponu avè orientazioni diverse è densità lineari diverse. Alcune strutture di strati di prudutti includenu ancu feltro, film, schiuma, ecc. cù materiali diversi.

5.10Tela non tessutaUna reta di tessuti non tessuti furmata ligendu dui o più strati di fili paralleli cù un legante. U filu in u stratu posteriore hè à un angulu rispettu à u filu in u stratu anteriore.

5.11LarghezzaA distanza verticale da a prima ordita di u tissutu à u bordu esternu di l'ultima ordita.

5.12Arcu è arcu di tramaUn difettu d'aspettu in u quale u filu di trama hè in a direzzione di a larghezza di u tissutu in un arcu.

Nota: u difettu d'aspettu di u filu di ordito à arcu hè chjamatu ordito à arcu, è a so parola currispondente in inglese hè "arcu".

5.13Tubi (in Tessili)Un tissutu tubulare cù una larghezza appiattita di più di 100 mm.

Vede: boccola (5.30).

5.14Saccu di filtruU pannu grisgiu hè un articulu in forma di tasca fattu per trattamentu termicu, impregnazione, cottura è post-elaborazione, chì hè adupratu per a filtrazione di gas è a rimozione di polvere industriale.

5.15Marca di segmentu grossu è finutela ondulataU difettu d'aspettu di segmenti di tela spessi o fini causatu da una trama troppu densa o troppu fina.

5.16Tessutu finitu dopuU tissutu desizettu hè tandu accoppiatu cù u tissutu trattatu.

Vede: scollatura di i panni (5.35).

5.17Tessutu mischiatuU filu d'ordito o u filu di trama hè un tissutu fattu di filu mistu ritortu da dui o più fili di fibre.

5.18Tessutu ibriduUn tissutu fattu di più di dui fili essenzialmente diversi.

5.19Tessutu tissutuIn e macchine per tessitura, almenu dui gruppi di fili sò tessuti perpendicolarmente l'uni à l'altri o à un angulu specificu.

5.20Tessutu rivestitu di latticeTela di lattice (rifiutata)U tessutu hè trasfurmatu per immersione è rivestimentu di lattice naturale o lattice sinteticu.

5.21Tessutu intrecciatuI fili di trama è di ordito sò fatti di diversi materiali o di diversi tipi di fili.

5.22Finisce fora di LenoDifettu d'aspettu di u filu d'orditu mancante nantu à l'orlu

5.23Densità di deformazioneDensità di deformazioneU numeru di fili d'ordito per unità di lunghezza in a direzzione di trama di u tissutu, espressu in pezzi / cm.

5.24Orditu orditu ordituFili disposti longu a lunghezza di u tissutu (vale à dì direzzione 0 °). 

5.25Tessutu tissutu à fibra cuntinuaUn tissutu fattu di fibre continue in e duie direzzione di trama è di ordito.

5.26Lunghezza di a bavaA distanza da u bordu di una ordita nantu à u bordu di un tissutu à u bordu di una trama.

5.27Tessutu grisgiuU pannu semi-finitu hè cascatu da u telaghju per esse riprocessatu.

5.28Tessitura pianaI fili d'orditu è ​​di trama sò tessuti cù un tissutu incruciatu. In una urganizazione cumpleta, ci sò dui fili d'orditu è ​​di trama.

5.29Tessutu prefinituTessutu cù filatu di fibra di vetru chì cuntene agente bagnante plasticu tessile cum'è materia prima.

Vede: agente bagnante (2.16).

5.30Involucru chì dormeUn tissutu tubulare cù una larghezza appiattita di micca più di 100 mm.

Vede: pipa (5.13).

5.31Tessutu specialeAppellazione chì indica a forma di u tissutu. I più cumuni sò:

- "calzini";

- "spirali";

- "preforme", ecc.

5.32Permeabilità à l'ariaPermeabilità à l'aria di u tessutu. A velocità à a quale u gas passa verticalmente attraversu u campione sottu à l'area di prova specificata è a differenza di pressione

Espressu in cm/s.

5.33Tessutu rivestitu di plasticaU tessutu hè trasfurmatu per immersione in PVC o altre materie plastiche.

5.34Schermu rivestitu di plasticarete rivestita di plasticaProdotti fatti di tela di maglia imbevuta di cloruru di polivinile o altre materie plastiche.

5.35Tessutu sdimensionatuTessutu fattu di tela grisgia dopu à scollatura.

Vede: tela grisgia (5.27), prudutti di scollatura (2.33).

5.36Rigidità flessionaleA rigidità è a flessibilità di u tissutu per resiste à a deformazione da flessione.

5.37Densità di riempimentuDensità di tramaU numeru di fili di trama per unità di lunghezza in a direzzione di l'orditu di u tissutu, espressu in pezzi / cm.

5.38TramaU filu chì hè generalmente à angulu rettu rispettu à l'orditu (vale à dì in direzzione di 90°) è chì passa trà i dui lati di u tissutu.

5.39Bias di declinazioneU difettu d'aspettu hè chì a trama di u tissutu hè inclinata è micca perpendiculare à l'orditu.

5.40Roving tissutuUn tissutu fattu di roving senza ritorzione.

5.41Nastro senza cimosaA larghezza di u tissutu di vetru senza cimosa ùn deve micca superà 100 mm.

Vede: tela stretta senza cimosa (5.42).

5.42Tessutu strettu senza cimoseTessutu senza cimosa, di solitu menu di 600 mm di larghezza.

5.43Tessitura twillUna tessitura di tela in a quale i punti di tessitura di trama o di ordita formanu un mudellu diagonale cuntinuu. Ci sò almenu trè fili di ordita è di trama in un tissutu cumpletu.

5.44Nastro cù cimosaTessutu di vetru tessile cù cimosa, larghezza micca superiore à 100 mm.

Vede: tela stretta di cimosa (5.45).

5.45Tessutu strettu cù cimoseUn tissutu cù cimosa, di solitu menu di 300 mm di larghezza.

5.46Ochju di pesceUna piccula zona nantu à un tissutu chì impedisce l'impregnazione di resina, un difettu causatu da un sistema di resina, un tissutu o un trattamentu.

5.47Tesse nuvoleU tissutu tissutu sottu una tensione ineguale impedisce a distribuzione uniforme di a trama, risultendu in difetti d'aspettu di segmenti spessi è fini alternati.

5.48PiegaL'impronta di u pannu di fibra di vetru furmata da u ribaltamentu, a sovrapposizione o a pressione à a ruga.

5.49Tessutu à magliaUn tissutu pianu o tubulare fattu di filu di fibre tessili cù anelli cunnessi in serie trà di elli.

5,50Tessutu largu tissutu scrimA struttura piana furmata da a tessitura di fili di ordito è di trama cù una larga spaziatura.

5.51Custruzzione di u tissutuIn generale si riferisce à a densità di u tissutu, è include ancu a so urganizazione in sensu largu.

5.52Spessore di un tissutuA distanza verticale trà e duie superfici di u tissutu misurata sottu à a pressione specificata.

5.53Numeru di tessutiU numeru di fili per unità di lunghezza in e direzzione di ordito è di trama di u tissutu, espressu cum'è u numeru di fili d'ordito / cm × Numeru di fili di trama / cm.

5.54Stabilità di u tessutuIndica a fermezza di l'intersezione di l'ordito è di a trama in u tissutu, chì hè espressa da a forza aduprata quandu u filatu in a striscia di mostra hè tiratu fora di a struttura di u tissutu.

5.55Tipu d'urganizazione di a tessituraMudelli ripetitivi regulari cumposti da intrecci di trama è ordito, cum'è pianu, raso è twill.

5.56DifettiDifetti nantu à u tissutu chì indebuliscenu a so qualità è e so prestazioni è affettanu u so aspettu.

6. Resine è additivi

6.1CatalizzatoreAcceleratoreUna sustanza chì pò accelerà a reazione in una piccula quantità. Teoricamente, e so proprietà chimiche ùn cambieranu micca finu à a fine di a reazione.

6.2Cura di stagionaturaguarigioneU prucessu di cunvertisce un prepolimeru o polimeru in un materiale induritu per polimerizazione è / o reticolazione.

6.3Dopu a curaDopu à a cotturaScaldate l'articulu stampatu di materiale termoindurente finu à ch'ellu sia cumpletamente induratu.

6.4Resina di matriceUn materiale di stampaggio termoindurente.

6.5Ligame incruciatu (verbu) ligame incruciatu (verbu)Un'associazione chì forma ligami covalenti o ionici intermoleculari trà catene polimeriche.

6.6ReticolazioneU prucessu di furmazione di ligami covalenti o ionici trà e catene polimeriche.

6.7ImmersioneU prucessu per u quale un polimeru o monomeru hè iniettatu in un ughjettu longu un poru finu o un viotu per mezu di flussu di liquidu, fusione, diffusione o dissoluzione.

6.8Tempu di gel tempu di gelU tempu necessariu per a furmazione di geli sottu à e cundizioni di temperatura specificate.

6.9AdditivuUna sustanza aghjunta per migliurà o aghjustà certe proprietà di un polimeru.

6.10RiempitoreCi sò sustanzi solidi relativamente inerti aghjunti à i plastichi per migliurà a resistenza di a matrice, e caratteristiche di serviziu è a processabilità, o per riduce i costi.

6.11Segmentu di pigmentuUna sustanza aduprata per culurisce, di solitu granulosa fina è insolubile.

6.12Data di scadenza di u tempu di cunsumuvita prufessiunaleU periodu di tempu durante u quale una resina o un adesivo mantene a so capacità di serviziu.

6.13Agente addensanteUn additivu chì aumenta a viscosità per via di una reazione chimica.

6.14Durata di conservazionedurata di conservazioneSott'à e cundizioni specificate, u materiale mantene sempre e caratteristiche previste (cum'è a processabilità, a resistenza, ecc.) per u periodu di almacenamentu.

7. Cumpostu di stampaggio è prepreg

7.1 Plastiche rinforzate cù fibra di vetru Plastiche rinforzate cù vetru GRP Materiale cumpostu cù fibra di vetru o i so prudutti cum'è rinforzu è plastica cum'è matrice.

7.2 Preimpregnati unidirezionali Struttura unidirezionale impregnata di sistema di resina termoindurente o termoplastica.

Nota: u nastro senza trama unidirezionale hè un tipu di prepreg unidirezionale.

7.3 Ritiru bassu In a serie di prudutti, si riferisce à a categuria cù un ritiru lineare di 0,05% ~ 0,2% durante a polimerizazione.

7.4 Gradu elettricu In a serie di prudutti, indica a categuria chì deve avè e prestazioni elettriche specificate.

7.5 Reattività Si riferisce à a pendenza massima di a funzione di a temperatura è di u tempu di a mistura termoindurente durante a reazione di polimerizazione, cù ℃/s cum'è unità.

7.6 Cumportamentu di polimerizazione Tempu di polimerizazione, espansione termica, ritiru da polimerizazione è ritiru nettu di a mistura termoindurente durante u stampaggio.

7.7 Cumpostu di stampaggio spesso TMC Cumpostu di stampaggio di fogli cù un spessore superiore à 25 mm.

7.8 Mistura Una mistura uniforme di unu o più polimeri è altri ingredienti, cum'è riempitivi, plastificanti, catalizatori è coloranti.

7.9 Cuntenutu di vioti U rapportu trà u vulume di vioti è u vulume tutale in i cumposti, espressu in percentuale.

7.10 Cumpostu di stampaggio in massa BMC

Hè un pruduttu semi-finitu in blocchi cumpostu di matrice di resina, fibra di rinforzu tritata è riempitivu specificu (o senza riempitivu). Pò esse stampatu o stampatu per iniezione in cundizioni di pressatura à caldu.

Nota: aghjunghje addensante chimicu per migliurà a viscosità.

7.11 Pultrusione Sottu a forza di l'equipaggiu di trazione, a fibra cuntinua o i so prudutti impregnati di liquidu di colla di resina sò riscaldati attraversu u stampu di furmazione per solidificà a resina è pruduce continuamente u prucessu di furmazione di u prufilu cumpostu.

7.12 Sezioni pultruse I prudutti cumposti à strisce lunghe prudutti in continuu da u prucessu di pultrusione anu di solitu una sezione trasversale è una forma custanti.


Data di publicazione: 15 di marzu di u 2022